4 Maj

Blev sjuk när jag jobbade i Lördags-förmiddag.
Feber och halsont hoppade på mig, kände mig
allmänt kass.
Spenderade kvällen med att titta på hockey och
bli lite omhändertagen av J & A (:
Men söndagsnatten bjöd på hög feber och inte en
chans till sömn och halsen svullnade igen och
slemmade så förbannat att jag inte änns kunde
få i mig vatten och svårigheter att andas på det.

Åkte in till Eksjö där det efter en väldigt, väldigt
lång väntan konstaterar att jag ska läggas in på
Ryhov. Från att jag kom in på mottagningen i
Eksjö till första natten på ryhov kommer jag knappt
ihåg någonting. Helt väck i skallen.
Hade alltså kraftig halsfluss, 39.8 graders feber och
var uttorkad när jag kom in. Skönt där.
Jag hatar verkligen sjukhus.

Eftersom att jag knappt kunde få i mig något fick
jag diverse flytande föda. Och jag måste ju påpeka
att jag älskar soppa och sånt. Men ALLT på sjukhus
är fan äckligt och dessutom så ligger man med en slang
i varje arm och blir väckt varannan timme hela nätterna.
Äppeljuicen smakar skit, nyponsoppan smakar skit,
glassen smakade ju för fan skit .. Sen skulle jag få
rotfruktsoppa, fan vad gott tror jag, men nedå ..
En brun-orange, gryning smet som inte smakar ett
skit .. Fan så gott.
Tur att man ska få riktig rotfruktsoppa här hemma idag.
Låg inne mellan Söndag och Tisdag .. Fick alltså komma
hem igår. Är fortfarande långt ifrån frisk och pigg men
det börjar väl gå åt rätt håll. Med några alvedon om
dagen håller jag halsen och febern på plats medans jag
knaprar kåvipenin och häller i mig soppa & te.

Och ikväll hoppas vi på att Sverige slår Jenkarna ..
Hur troligt är det ?

Kommentarer
Postat av: Emma

Krya

2011-05-04 @ 11:34:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0