13 Oktober - Spyfluga

Red lite barbacka i padocken i förmiddags.
Jättemysigt och ponnyn var duktig ..
Det var dock något som var fruktansvärt
farligt i ena hörnet ett tag xD Cp-ponny.

Har hunnit raka halsen på honom ikväll och
imorgon blir det hel-rakning.
Blir bäst eftersom att han har små skorpor
på ryggen som har försvunnit mer och mer
när jag tvättat med aloe vera shampo, men
nu när han har fått så fruktansvärt mycket
päls så kommer man liksom inte åt.
Så imorgon bir han naken-ponny (= Sen får
han börja ha pyjamas på sig :D

Hade för övrigt världens äckligaste fluga här
inne innan. Och eftersom att jag vanligtvis
är skiträdd för saker som fluger och surrar
(framför allt surrar)
så fick jag total jävla panik när jag fick syn på
(och nu överdriver jag inte änns)
en ca 1½ cm stor spyfluga komma emot mig.
Så det var bara att ropa på lillebror så att
han fick jaga ut den.
Ni får tycka att jag är hur larvig ni vill men
jag mår fan fysiskt dåligt av de där asen.

Bilden är tagen efter dagen lugna ridpass (=
Besom står och leker med repen , söten <3


Photo by me 13/10 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0