17 November - ÄLG !

Ponnyn har varit alldeles underbar idag,
mycket trav och mycket gallop och jag behövde
inte ta i honom en ända gång :D
Men på vägen hem fick han fria tyglar och travade
på bra framåt och när han då stannar till i ett steg
och reagerar på något bryr jag mig inte allt för mkt
eftersom att han ofta ser spöken i skogen ..
Men tittar upp gör jag ju och längre fram på vägen
får jag syn på en älgko och en fjol-års kalv som står
ca 5 meter från vägkanten.
"Klart de springer iväg" tänkte jag men ne xD Där står
dom och glor på mig ..
Beson var förvånansvärt lugn så jag bara kurar ihop
mig på hans rygg och hoppas att älgarna inte skulle se oss
(Det vet ju jag också att de självklart gjorde, men ändå)
när vi kommit förbi så tittar jag säkert 100 ggr bakåt
bara för att kolla att älgarna står kvar och inte följer efter xD
Haha ..
Spännade dag.

Nu har jag även hunnit busa lite med råttisarna också (=
Dom har fått bada, Frosty var inte alls förtjust i det och
ville bara sitta i nacken på matte och titta på Trixie som
verkade ha jättekul ocj levde loppan i vattnet xD
Mysisarna !



Photo: me 17/11 2010

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0