Gamla vänner.

I söndags fick jag ett samtal från en snygg tjej
precis när jag var på väg hem från stallet.
Det var en underbar människa vid namn Sofia
Lindberg !
Hon och hennes kära föräldrar kom och kikade
förbi i stallet så när de skulle åka sen tog jag med
Sofia hem till mig.
Spelade Wii och enligt tradition gjorde vi kladd-
muffins, underbart.

Stina joinade och Sofia tyckte att vi skulle fiska.
Det finns nog inget mer spännande än att fiska
med dom två ..
När fisken ryckte lite i kroken och flötet åkte
under ytan så skrek Stina.
Inte så farligt ändå, men sen när vi faktiskt fick
fisk så greps hon av panik, vände om och sprang
in från bryggan, höll på att snubbla över Sofias
hemagjorda metspö, hinken och var nära att trilla
i sjön .. Såg det ut som i alla fall.
Sofia skrek och sprang in till kanten. Kvar står
jag på bryggan och as-garvar med en fisk-jävel
sprattlande i linan.

Nästa "problem" .. Ingen av oss ville ta den kroken.
Jag tänkte göra det så jag tog tag i fisken och skulle
ta bort kroken som trots allt bara satt i läppen på den,
men så sprattlar han till och jag står med (mört) fisk-
slem i hela handen.
Sofia kunde ta kroken om fisken var död, så hon tog
spaden och skulle slå ihjäl fisken, trodde vi, hon
klöv fisken på mitten .. Jaja, den slapp att lida xD

Senare på kvällen åkte vi in till Nässjö, satt på en
parkeringsplats och pratade om allt, verkligen allt.
Jag älskar långa samtal med vänner man inte sett på
länge som handlar om allt och lite till, och ingenting alls.

Både ni två, och alla mina andra underbara vänner,
(Ingen nämd ingen glömd, ni vet vilka ni är)
är så värdefulla för att allt ska fungera, Älskar er !



Det förblir mobil-bilder ett tag till eftersom kamera-sladden
ännu inte vill infinna sig på rätt plats ..
Den nedersta suddiga bilden tog jag med bara för att bevisa
att vi faktiskt var duktiga och drog upp fisk.
Vi fick två till och med.

Photo by me 20/6 2010


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0