1 Juni alltså ..

Det är alltså nu det ska vra sommar ?
Vart är den då ?
Här har det varit 12-13 grader, molnigt
och duggregn hela dagen .. Fy fan.

Hade utsläpp idag och försökte hjälpa
Helen att lasta Hawanna men hon ville
tydligen inte alls.
Så det blev ingen tur till veterinären för
henne idag och jag fick hjälp med utsläppet.

När jag kom upp vid tjugo i två för att
ta in Ebba som skulle skos låg hon ner i
hagen, reflekterade inte så mycket över
det utan tog in henne, men medan jag
hämtade min ponny hade hon lagt sig i
boxen och verkade fruktansvärt trött ..
Hämtade sissta pollen och gick ut en sväng
med Ebba som uppenbarligen hade ont
i magen stackarn ..

Hon var orolig till och från under skoningen
och var inte alls sådär lugn som gammla damen
brukar vara. Försökte nästan lägga sig på hovis
ettpar gånger, eller rättare sagt såg det ut som
att hon stöttade sig på honom ..
Så när hon var färdig gick jag två vändor till
lägret och tillbaka, sen var hon i alla fall lugnare
men jättetrött.
Sen kom Tino som var brun efter semestern
och tog hand om sin lille polla.
Jag vill också åka. Fusk.

Hann i alla fall rida min lille skrutt en sväng och
åkte sen hem för att käka, var ganska hungrig vid
det laget, sen åkte jag med far till stan och övnings-
körde lite ..

Imorgon blir det återigen en tripp till Jönköping.
Men nu ska jag fortsätta att rita i ps, längta efter
min ritplatta och titta på 101 Dalmatinerna.



Photo by me: 1/6 2010

Kommentarer
Postat av: Fanny/ VarmblodsÄlskaren

Hejsan, stackars lilla pollen som inte måddde så bra.. Kul att titta på klassiker??? :)

2010-06-03 @ 21:50:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0