4 December - Ont

Jag önskar att jag hade någon som faktiskt förstod hur
min kropp beter sig just nu. Jag önskar att jag kunde föra
över vad jag känner till andra, om så bara för en väldigt
kort stund så att jag verkligen kunde förklara på ett sätt
som faktiskt bevisade att jag har ont och slippa bli klassad
som "lat", "oengagerad" eller "uppmärksamhetskrävande".
För det är just så det känns som att en del ibland ser på mig.
Jag säger inte att det är så, men det är så det känns.

Jag har länge haft näst intill konstant huvudvärk och har mer
eller mindre alltid ont.
Men de senaste dagarna, och då särskillt idag, har varit de
värsta på länge. Att klia lite, vart som helst, är nästan helt
uteslutet då min hud är så öm att .. Ja, jag kan faktiskt inte
förklara den känslan. Ryggen känns ungefär som om den ska
gå av och jag är nästan lite nervös över att mina ben ska
sluta fungera.
Händerna är det knappt värt att ta upp för dom har (börjar det
kännas som) i princip redan trillat av.
Jag sover dåligt och har väldigt udda/obehagliga eller riktiga
mardrömmar allt som oftast ..

Allt detta som gör så fruktansvärt ont får mig att må illa ..
Som när man har migrän, man har så ont att man antingen
spyr eller mår fruktansvärt illa ..

Och jag är rädd för att börja gå till läkare igen då jag mycket
väl vet att deras (de allra flestas) filosofi lyder:
"Syns det inte, finns det inte"
Eftersom att inget har visat på varken röntgen eller prover.

Till råga på detta saknar jag min älskade pojkvän så otroligt
mycket trots att det inte var så längesedan vi sågs.
Jag behöver verkligen någon jag känner mig trygg hos som
kan ge mig tröst genom att bara vara.

Kommentarer
Postat av: Yvonne

Vet precis hur det känns (har dock ingen huvudvärk längre - skönt). Ge inte upp hoppet om att hitta en läkare som tar sådant här på allvar, även om det är svårt att hitta en sådan. Någon som jobbar med alternativa metoder, kanske kan passa bättre än "vanliga" läkare. Kämpa på!

2010-12-05 @ 11:10:46
Postat av: jennyfer

got the same problem fast åt andra hållet, du förstår nog vad jag menar. läkare är dumma i huvudet!!



hoppas det blir bättre snart... vi får ta en kaffe/te soon också å snacka mer skit. puss!

2010-12-05 @ 13:21:20
URL: http://twoshots-of-misspain.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0